Citat

Winners never quit, and quitters never win -Vince Lombardi

Citatet innebär för mig att man aldrig ska ge upp om man vill komma någon vart, vad det än handlar om, när man är liten och vill lära sig gå så gäller det bara att fortsätta och fortsätta, eller när man ska lära sig köra bil, det gäller att aldrig ge upp.

Citatet innebär rätt mycket för mig, under tillexempel curlingtävligar. Även om vårat lag ligger långt efter    motståndarlaget, behöver det inte betyda att man har förlorat. Man skall bara fortsätta och fortsätta, och även om man förlorar så har man lärt sig någonting.

Det kan vara viktigt för andra på samma sätt som det är för mig, att det lixom triggar en till att fortsätta och inte ge upp.

 ____________________________________________________________________________________

Amor vincit omnia ( kärleken besegrar allt ) - Vergilius

Citatet innebär att så länge man har kärlek omkring sig så känns alla problem mycket mindre.

Citatet betyder ganska mycket för mig, för jag vet att så läge det finns människor kring mig som älskar mig lika mycket som jag älskar dem, så klarar jag av det mesta. När det känns tungt och allt bara går fel, så finns det alltid någon där som jag kan prata med och problemet känns då genast så mycket mindre.

Det här citatet tror jag betyder rätt mycket för de flesta, varesig om det är vuxna eller barn, äldre eller ungdomar. Jag har nyligen läst en bok om en tjej som rymde från sin make pågrund av misshandel, och hon klarade sig tack vare sina nära och kära, och kärleken till sin son.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0